Rikrikrik wrote: ↑18 Nov 2024, 13:28
Ma fra l’oggi deludente e un 2026 che si prospetta fulgido ci sarà un 2025 ricco di incognite: Dan Fallows è stato messo da parte, ma toccherà a Luca Furbatto, CTO di Silverstone, curare la parte meccanica della AMR25, mentre l’aerodinamica resta nelle mani di Blandin.
Obiettivo? Fare un passo indietro: abbandonare la filosofia aero 2024, tornando ai concetti di una macchina che in versione “low speed” aveva acceso molte speranze. E potrebbe essere la prima ripartenza…
Aston will return to AMR23 concept to AMR25...
https://it.motorsport.com/f1/news/f1-as ... /10673993/
Quali 2024 for Japan(05 - 07 Apr 2024 Suzuka Circuit, Suzuka), Alonso did a 1:28.686.
Quali 2023 for Japan(22 - 24 Sep 2023 Suzuka Circuit, Suzuka), Alonso did a 1:30.560.
Ain't no way they're going back to a car that is over 2 seconds slower a lap.
What I have noticed is that RBR20 readopted the under the side pod kick out that the AMR23 had ....
Not seen below:
What's more likely to happen, once they figure out what gave them the better low speed traction, is bring back that AMR23 feature. Maybe the kick out plays a part maybe it doesn't.