Alonso confirmed they went for a wet setup
http://www.marca.com/motor/formula1/gp- ... b461d.html
Fernando Alonso wrote:
Lo peor ha sido el ritmo. No teníamos velocidad en la recta, algo que ya sabíamos. Todos hicieron dos paradas de los que iba alrededor nuestro, así que iban bastante más rápido que nosotros, que con una parada y 56 vueltas con un mismo juego de neumáticos en alguna curva llegabas y te ibas recto porque no tenía más goma
He tenido fines de semana mejores. La salida fue buena, me puse octavo y luego cuando estás el 14 o así esperas que pase algo en la carrera y cuando no pasa nada estás en tierra de nadie. Era un circuito complicado. Y el próximo más, porque es muy rápido
Ha sido una carrera difícil porque no teníamos el ritmo como ya sabíamos. Teníamos una configuración más atractiva si hubiese llovido, que esperábamos que sucediese. Tuvimos un problema en el 'pit stop' que no funcionaron las luces y perdimos varias posiciones y luego cuando me vi el 14 pensé que no pasaría nada y así fue y fue la carrera más aburrida del mundo".
Translation (far from perfect, sorry, my english is what it is)
(Race) pace was the worst. We didn´t have speed in the straight, something we already knew. Everybody around us did 2 stops, so they were much quicker than us, who with 1 stop and 56 laps with same tires at some corners I went straight (long) because there was no more rubber
I´ve got better weekends. The start was good, I earned 8th position and then when you´re 14th or so you´re expecting something to happen and when it doesn´t you´re in no man´s land. It was a difficult track. And next one will be worse, because it´s very fast.
It was a difficult race because we didn´t have the pace, as we knew. We had a setup more attractive if it would have rain, what we expected. We had a problem at the pit stop with the lights and we lost several positions and then, when I was 14th I thought it wouldn´t occur anything as it happened and it was the most boring race in the world
So taking everything into account, 11th on a power track, with wet setup, and a problem at the pitstop is actually much better than I initially tought