2017 Mclaren F1 Team - Honda

This forum contains threads to discuss teams themselves. Anything not technical about the cars, including restructuring, performances etc belongs here.
User avatar
Alonso Fan
10
Joined: 06 Apr 2013, 18:21

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

nzjrs wrote:
13 May 2017, 23:31
Alonso Fan wrote:
13 May 2017, 23:23
nzjrs wrote:
13 May 2017, 23:11
Side by side qualifying lap comparison with Hamilton

https://youtu.be/x00ZrN2UhHk

Amazing lap.
The merc is from 2016. That's almost pointless
My bad. Deleted. Have a hug [-o<
Ah no worries. I actually didn't spot it myself until Alonso was clearly ahead by a few car lengths after turn 5 :mrgreen:
SHR Modding
Youtube
Twitter
Discord

Sound Developer for Reiza Studios
Sound Modder for Assetto Corsa

rayden
rayden
2
Joined: 17 Mar 2010, 07:30

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

Did the huge '2016' text above the merc not give it away for you guys?

hazelnut120
hazelnut120
0
Joined: 26 Oct 2016, 17:38

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

The_table wrote:
13 May 2017, 23:32
I found some info on why Stoffel is quite outclassed by Alonso so far...

From Boullier:(Dutch)
"Stoffel weet zelf heel goed wat zijn probleem is. Ik heb het er al met hem over gehad: hij moet zijn rijstijl nog beter aanpassen aan de formule 1. Het gaat vooral om de manier waarop hij remt. Stoffel remt enorm laat voor een bocht, en gaat nog met de voet op de rem in de bocht. Omdat hij het zo geleerd heeft."

Na de babbel met Boullier ga ik vlug kletsen met iemand die gespecialiseerd is in de opstapklassen. "Klopt helemaal", zegt die collega. "Zo leren ze het jonge coureurs in de formule 4. En zo moet je het ook nog altijd doen in de GP2 (het kampioenschap waarin Stoffel in 2015 schitterde, jb). Omdat je die auto's met hun achterkant moet doen uitslaan, wil je ze perfect in de bocht zetten. Anders ben je nooit snel in die kampioenschappen."

Eric Boullier, daarnet nog: "In Formule 1 moet je anders rijden dan in de opstapklassen. Iets vroeger remmen, en als je de auto in de bocht duwt vooral niet meer remmen. Dat moet Stoffel nog leren." En dat bedoelt Boullier niet als kritiek. Ede teambaas: "Natuurlijk niet. Het is het probleem van iedere coureur die uit die opstapklassen overstapt naar formule 1: de aanpassing is groot. En het is ook geen punt waar we ons zorgen over maken, want dit is iets dat zeker goed komt. Het is een kwestie van tijd en aanpassen. En verwacht vooral niet dat zoiets na vier of vijf raceweekends voor mekaar komt." Plots snap ik ook wat Boullier gisteren (zie mijn dagboek van zaterdag) bedoelde, toen hij zei dat hij wat op Stoffel had "ingepraat"
Translation:
Stoffel knows exactly what his problem is. I have talked to him about it:he needs to modify his driving style even more to fit formula 1. The main issue is the way he's braking. Stoffel brakes very late and trails the brakes into the corner. Because he was taught this way.

(Quote from some guy who knows quite a bit about the feeder series.)
To drive a GP2 car fast the back must step out to place the car in the corner properly.

In Formula 1 you must drive differently than in the feeder series. Brake earlier and when you push the car into a corner do not trail the brakes. This is what Stoffel needs to improve on. Apparently Boullier has talked to Stoffel about this and they are quite patient with him, they do not expect immediate change but a change must come.
(Apologies for the lazy translation...)
Source:
http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/ ... onso.dhtml

They quote Jos Verstappen. He says that you should wait before you compare him to Alonso for obvious reasons.

This is why you need mileage. If he was in normally functioning car they could have identified the problem in his driving style and he could have done something in response much earlier.

Jef Patat
Jef Patat
61
Joined: 06 May 2011, 14:40

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

The_table wrote:
13 May 2017, 23:32
I found some info on why Stoffel is quite outclassed by Alonso so far...

From Boullier:(Dutch)
"Stoffel weet zelf heel goed wat zijn probleem is. Ik heb het er al met hem over gehad: hij moet zijn rijstijl nog beter aanpassen aan de formule 1. Het gaat vooral om de manier waarop hij remt. Stoffel remt enorm laat voor een bocht, en gaat nog met de voet op de rem in de bocht. Omdat hij het zo geleerd heeft."

Na de babbel met Boullier ga ik vlug kletsen met iemand die gespecialiseerd is in de opstapklassen. "Klopt helemaal", zegt die collega. "Zo leren ze het jonge coureurs in de formule 4. En zo moet je het ook nog altijd doen in de GP2 (het kampioenschap waarin Stoffel in 2015 schitterde, jb). Omdat je die auto's met hun achterkant moet doen uitslaan, wil je ze perfect in de bocht zetten. Anders ben je nooit snel in die kampioenschappen."

Eric Boullier, daarnet nog: "In Formule 1 moet je anders rijden dan in de opstapklassen. Iets vroeger remmen, en als je de auto in de bocht duwt vooral niet meer remmen. Dat moet Stoffel nog leren." En dat bedoelt Boullier niet als kritiek. Ede teambaas: "Natuurlijk niet. Het is het probleem van iedere coureur die uit die opstapklassen overstapt naar formule 1: de aanpassing is groot. En het is ook geen punt waar we ons zorgen over maken, want dit is iets dat zeker goed komt. Het is een kwestie van tijd en aanpassen. En verwacht vooral niet dat zoiets na vier of vijf raceweekends voor mekaar komt." Plots snap ik ook wat Boullier gisteren (zie mijn dagboek van zaterdag) bedoelde, toen hij zei dat hij wat op Stoffel had "ingepraat"
Translation:
Stoffel knows exactly what his problem is. I have talked to him about it:he needs to modify his driving style even more to fit formula 1. The main issue is the way he's braking. Stoffel brakes very late and trails the brakes into the corner. Because he was taught this way.

(Quote from some guy who knows quite a bit about the feeder series.)
To drive a GP2 car fast the back must step out to place the car in the corner properly.

In Formula 1 you must drive differently than in the feeder series. Brake earlier and when you push the car into a corner do not trail the brakes. This is what Stoffel needs to improve on. Apparently Boullier has talked to Stoffel about this and they are quite patient with him, they do not expect immediate change but a change must come.
(Apologies for the lazy translation...)
Source:
http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/ ... onso.dhtml
I wouldn't exactly take hln as a trustable source for f1 news. It's more of a sensational newspaper that needs to fill some text now that there's a Flemish driver.

Stoffel is very talented. He's one of the few non paying drivers. He adapts very well from on class to another.

More specific to this qualifying. He had a very good Friday. Saturday was not working as expected and they mentioned that investigation was needed.

I find it very interesting to see this thread boom now we see a P7. This used to be the perfect nagging place and now it's the Alonso is god place again.

GoranF1
GoranF1
155
Joined: 16 Dec 2014, 12:53
Location: Zagreb,Croatia

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

Being Alonso' s teammate as a rookie is a baptism from Hell for Stoofel.
He's reputation may end up great at the end of year or he may be the next Grosjean
"I have no idols. I admire work, dedication & competence."

OviJohn
OviJohn
16
Joined: 24 Jun 2015, 09:21

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post


ALO_Power
ALO_Power
0
Joined: 22 Feb 2016, 21:53

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

I also posted this in engine thread but I think it's also useful for the team thread: https://www.motorsport.com/f1/news/hond ... irculation

Jef Patat
Jef Patat
61
Joined: 06 May 2011, 14:40

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

Maybe this is why he was slower than on Friday?

Vandoorne hit with 10-place grid penalty
https://www.motorsport.com/f1/news/vand ... ty-905761/

User avatar
RedNEO
30
Joined: 09 Jul 2016, 12:58

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

ALO was incredible, so happy the car is allowing him to unleash his ability ever more day by day. I just hope the engine doesn't mess it up for them.

User avatar
godlameroso
309
Joined: 16 Jan 2010, 21:27
Location: Miami FL

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

And then the race happened.
Saishū kōnā

User avatar
Sayeman
4
Joined: 04 Sep 2015, 12:18
Location: Bangladesh

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

Massa single handedly destroyed the whole Mclaren team today..
Payback for last year's US GP.
Never Give up.

User avatar
Sayeman
4
Joined: 04 Sep 2015, 12:18
Location: Bangladesh

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

Murphy's law in action.
Anything that could go wrong, has gone wrong.
Never Give up.

max_speed
max_speed
4
Joined: 29 Oct 2012, 04:33

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

didn't we have enough bad luck ? mass did the damage early on and now thirsty "honda" is doing the rest. Ericsson passed alonso so easily...all optimism on yesterday is done and dusted.

SchuMassa
SchuMassa
21
Joined: 15 Nov 2012, 16:42

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

Sayeman wrote:
14 May 2017, 15:14
Massa single handedly destroyed the whole Mclaren team today..
Payback for last year's US GP.
Why are you talking rubbish? Vandoorne destroyed his own race, even he has admitted it. Massa-Alonso clash was a racing accident.

User avatar
Sayeman
4
Joined: 04 Sep 2015, 12:18
Location: Bangladesh

Re: 2017 Mclaren F1 Team - Honda

Post

Lol, where did this late burst of pace come from? Alonso's flying past the williams on the straight with a Honda engine! Life is full of surprises.
Never Give up.