Max on his way to Spa Francorchamps by helicopter from Maastricht Airport.
https://www.instagram.com/stories/maxve ... 698043716/
Where did you see that?
A penalty will hurt one way or the other. The smartest thing might be to postpone it to when they really need it, in case there will be a freaky qualifying somewhere (rain, spin or other reliability issue), so they can take it while already have to start from the back of the field.
"But it is much worse that we cannot get by with three engines and have to use a fourth."„Viel schlimmer ist aber, dass wir mit drei Triebwerken nicht auskommen, ein viertes einsetzen müssen."
Das bedeutet eine Rückversetzung, ist aber für Spa nicht geplant. Obwohl ein neuer Motor auf der Highspeed-Piste grundsätzlich von Vorteil wäre,
„aber der letzte Wetterbericht sagt Regen voraus".
„Regen birgt Risiken"
Kein Problem mit Fahrkünstler Verstappen - oder? „Normalerweise ist Regen gut, aber als Fahrer wünscht man sich das in Spa nicht unbedingt, das birgt Risiken",
weiß Ex-Formel-Pilot Marko. Ein dritter Platz hinter Mercedes wie im Vorjahr reicht ihm aber nicht:
„Ein Sieg ist das, was wir anstreben. Wir sind im Punkterückstand, da gibt's nur Angriff!"
All the teams push their engines as hard as they dare. Neither Merc or RedBull can afford a break down in a race, so I don't see how they can push an engine any harder than they usually would.Big Tea wrote: ↑26 Aug 2021, 17:38Are they able to 'wring the neck' of this engine to get the last drop of performance if before changing it if they plan for a wet race and it happens to be dry at race time?
They obviously know how much they can take out of it by going to the extreme, and as long as it does not actually destruct it may be an ace in the hole if a change catches everyone and others are not intending to kill the engine.