zac510 wrote: ↑17 Oct 2018, 18:58
... but keep getting vibrations etc when putting it into a real chassis.
Anyway my point was that various forum posters keep presuming that STR is a test bed for RBR2019, but the evidence, in the form of practice lap count, is that they are not.
These articles are from last summer and there are a lot more articles about it on the www :
Red Bull have given permission to Honda to use Toro Rosso to test updates throughout the remainder of 2018, even if it means grid penalties for the junior team.
With Red Bull Racing dropping Renault power units in favour of Honda for 2019, the focus of the entire Red Bull motorsport division has switched to helping Honda improve their engines ahead of the Japanese manufacturer’s full scale supply to Red Bull Racing & Toro Rosso.
According to Germany’s Auto Motor und Sport, Dr. Helmut Marko has given permission to Honda to use Toro Rosso as guinea pigs for testing for the remainder of this season in order to give them as much time as possible to improve for next year: “Of course we leave the decision to Honda,”
“But if they find a tenth with the development, of course, they can try the expansion stage right in the race. Even if that means we’re taking penalties for it.”
16-07-2018 Rollendes Honda-Versuchslabor
Red Bull will dem Motorenpartner von 2019 die Möglichkeit geben, neue Teile zeitnah auf der Strecke zu testen. „Wir überlassen die Entscheidung natürlich Honda“, erklärte Teamberater Helmut Marko. „Aber wenn sie mit der Weiterentwicklung eine Zehntel finden, können sie die Ausbaustufe natürlich gleich im Rennen ausprobieren. Auch wenn das bedeutet, dass wir dafür Strafen kassieren.“
Auch wenn Hartley und Gasly es nicht gerne hören, ist die Taktik nachvollziehbar. Wenn Red Bull 2019 um den Titel fahren will, ist es wichtig, dass Honda mit der bestmöglichen Ausgangsbasis in die Saison startet. Da ist es verkraftbar, dass zur Erhöhung des Entwicklungstempos ein paar WM-Punkte beim Juniorteam geopfert werden. Bei nur zwei Autos, die für die Japaner in dieser Saison Daten sammeln können, muss jedes Rennen optimal genutzt werden.
Translated:
Although Hartley and Gasly do not like to hear it, the tactic is understandable. If Red Bull 2019 wants to go for the title, it's important that Honda start the season with the best possible base. Since it is manageable that to increase the pace of development a few world championship points in the junior team are sacrificed. With only two cars that can gather data for the Japanese this season, every race has to be used optimally.
https://www.auto-motor-und-sport.de/for ... -red-bull/